söndag 25 mars 2018

Wine Head x2

Alltså jag orkar inte med mig själv! Vem tror jag att jag är? Någon ung och fräsch tjugoåring som kan trycka i sig 10 glas vin utan att lida dagen efter? Två dagar i rad till råga på allt! Det här måste få ett stopp. I fredags efter jobbet så tänkte jag att jag stannar kvar på lite AW och tar ett glas vin och åker hem senaste klockan 18. Men nej då, ett glas blev till en flaska och säkert lite till. Klockan närmade sig 22 och ni vet när man kommer till ett sånt där stadie då man börjar bli blind och man sitter och kisar i hopp om att kunna fokusera blicken? Just ett sånt ögonblick hade jag. Då vet man att det är dags att gå hem. Dessutom var jag på det stadiet när jag uppenbarligen tror jag är nån jävla filosof och börjar svamla om att mänskligheten är ett fiasko och att vi inte existerar och att allt som sker är inte verkligt. Det finns så många saker som ingen har en förklaring till, ta till exempel sms. Hur kan jag skriva in bokstäver på min mobil som inom loppet av en sekund dyker upp på någon annans mobil på andra sidan av jorden? Eller som när första kameran uppfanns. Hur fan kommer man ens på idén om att istället för att göra en målning så skulle man ju kunna snickra ihop en kamera som fångar motiv. Det händer ju inte! Hur förklarar ni det huh? Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om det här så mer om det en annan gång. Smet iväg utan att säga hejdå till någon. Man vill ju inte vara den som kastar in handuken först. Speciellt inte när man jobbar på kontor fullt av 90-talister.

Gick in på Shell-macken på väg till Old Streets tunnelbana för att köpa förnödenheter för att undvika att kräkas upp en flaska vitt på tåget. Flapjack i brist på middag och en cola light. Trodde jag ja! Vafan är detta? Cola light fucking cherry! Hur törs de ens producera sån skit. Fatta min fasa när jag inser att jag plockat upp fel flaska. Sa ju att jag var på väg till att bli blind.


Vaknar upp på lördag morgon och känner, nej fan det här känns inte bra. Vinhuvudet from hell. Och givetvis så ska jag ju låtsas inför David att jag inte alls är bakfull utan bara lite trött. Jag är för stålt för att erkänna att jag inte klarar av en AW längre. Så jag kämpar mig igenom dagen för att gå ut på helgens omgång nummer två. Vem fan i min ålder får för sig att dricka vin två kvällar i rad?!

MEN, Camilla is in town och det var ju något jag absolut inte vill missa! Så hoppade in i duschen, kletade på läppstiftet och begav mig mot Bond Street för tjejkväll. Eller tantkväll tillochmed. Såååå trevligt! Så roligt att prata svenska också! Riktig svenska alltså, inte den svenskan som jag och David konverserar på.



MEN, nu ligger jag här i sängen igen och tänker vafan Angelica, varför inte prova varannan vatten nästa gång? Jag har knappt rest mig från sängen sen jag vaknade. Åt frukost på sängen, läst lite och skypat med Gunn i en timma. David och Sanchez är ute och jagar Pokemons i Kensington Gardens och det enda jag har gjort för att inte vara helt slapp är att duscha, bäddat sängen och lagt mig på sängen igen under en filt. Haha känns lite bättre så. Fortfarande i sängen men den är ju bäddad!

Nu ska jag göra mig min tredje kopp te och hoppas på att jag piggnar till här snart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...