fredag 30 mars 2018

Nu är det jul igen!

Nu är det jul igen, och nu är det jul igen och julen varar väl till påska!? Nej det är inte sant, nej det är inte sant för där emellan kommer fastan!!!

Herre jesus på korset titta vad jag och Sanchez hittade när vi nyss var ute på kvällspromenad?! En julgran!!! Det är ju inte klokt alltså. Men alltså, att det inte har barrat mer! Och vem har julgran fram till påsk? Nej ve och fasa vilka fasoner.


Det är långfredag idag. Årets längsta dag, eller hur? Började långfredagen med ett GRID Strong pass på gymmet. En halvtimmes intensiv styrketräning. Skönt. David är hos sin farmor nu ikväll så jag passade på att gå till Westfield och nu sitter jag hemma på soffan i min ensamhet och dricker te. Spenderade flera timmar på Westfield i Shepherds Bush men inte fan kom jag hem med mycket inte. Ett par REA-plagg från H&M, lite ljus och kuddfodral från H&M Home. 

Skickade en bild till David och berättade att jag köpt nya kuddfrodal. De till höger. En är rosa. David har inte svarat på mitt meddelande ännu. För säkerhetsskull har jag behållt prislappen på. Varje gång jag får för mig att inreda lite här hemma så tittar David lite förskräckt på mig och säger att bara du inte kommer hem med något feminimt. Alltså prylar i rosa. Och jag vet att vi är i behov av att nytt bord! Helt sönderskavt ju. Billigt bord från IKEA. Det har fått sig en liten rustik touch på gamla dar. 

Kärade ner mig i den här regnjackan från Barbour inne på House of Fraser. £200 för en regnjacka så jag stod emot. Jag tänkte att jag tar en bild så kan jag titta på den och suga lite på karamellen (återupptäckte det uttrycket föra helgen när jag var ute med ett gäng svenska tjejer) och om jag kärar ner mig totalt så går jag och köper den. Det regnar ju faktiskt jättemycket i London så den kommer ju användas liksom...

Så vad ska jag göra i väntan på att David kommer hem? Funderar på om jag ska läsa lite eller kanske sätta på en film som David absolut inte vill se, typ Beauty and the Beast eller Paddington 2. Och så ska jag smaska i mig lite cheesecake som jag bakade i morse. Hah vem försöker jag lura? Jag hittade Prosecco och hallon-cheesecake på Tesco. Det var REA. Byter nog ut mitt te mot ett glas Prosecco istället.

Trevlig långfredag på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...