söndag 15 april 2018

Welcome spring!


Nu är det vår tralalala! Tänk vad lite solsken och värme kan göra för humöret. Nu är jag officiellt ute ur mitt vinteride. Igår mötte jag upp Paulina på  Colonell Fawcett i Camden och guess what? Vi kunde sitta ute utan jacka! Då är det vår på riktigt. Tydligen ska det vara temperaturer runt 20 grader hela veckan?! Vafan ska jag gå på mig?? Ska tightsen av alla redan? Ska jag rota fram sandelerna? Putsa solglasögonen? Herregud vårhetsen är kommen! Min bränna från Thailand har sakta men säkert bleknat bort så ve och fasa för att lägga tightsen längst bak i byrålådan. Det blir till att svettas till att jag hunnit med ett par rundor på solariet.

Så hur har vi spenderat denna våriga söndag? Jag och Sanchez drog till Kensington Garden och promenerade bort mot the Serpentine och ner mot Marble Arch innan vi sprang in i David som var ute i Hyde Park på ett av hans töntiga Pokemon raids haha. Satte oss på en bänk i solen med en kopp te och tittade på Sanchez som traskade runt och nyfiket tittade på änderna och svanarna.




På vägen hem svängde vi förbi det nyöppnade Ole & Steen på High Street Kensington som är ett danskt bageri. Men om jag dog wienerbrödsdöden jaaaa! Vi köpte med oss lite lunch och fika som vi smaskade på framför teven. Och här sitter jag fortfarande på min stora röv.

Baguette med räkor och avokado

Men titta storleken på den dammsugaren!! Jag orkar inte att jag åt upp hela den...


1 kommentar:

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...