tisdag 3 april 2018

Ideal Home Show


Och så var påsken över för det här året. Det var skönt med en lång helg som gick alldeles för fort. Har känt mig lite deppig hela helgen. Trist väder som inte gjorde saken bättre. Måtte vårvärmen komma snart!!

I lördags så besökte vi Ideal Home Show mässan på Olympia för att få lite inspiration till vårt kommande hus plus att vem älskar inte show rooms och inredning liksom! Ja vi har bestämt oss. Det blir hus och inte lägenhet. Varför spendera så mycket pengar på en lägenhet när man kan lägga till lite extra för att få ett helt hus? Nu får vi bara hoppas på att bostadsmarknaden får lite liv i sig :)

Och så mycket inspiration jag fick! Samtidigt som jag kände men ååååh det här kommer jag aldrig kunna ha. Typ som en tiomanna jacuzzi för trädgården och en nordisk friggebod. En trädgård i London rymmer inte så värst mycket tyvärr. Får nöja mig med en uppblåsbar simbassäng haha. 

Älskade det här badrummet men once again. Vilken vanlig Svensson i London har ett badrum där man kan placera badkaret mitt i rummet? Spegeln mot väggen är ju fan bredare än vårt nuvarande badrum haha. Alltså man vet att man börjar bli gammal när man tycker det är roligt att titta på badkar. För att inte nämna alla flashiga duschslangar jag hittade.


Man skulle ju även kunna ha en tvåmanna-bastu i badrummet. Där satt jag och svettades allt för en bild liksom. Men jaaaa värmen var ju på! Sköööönt.


Olympia-mässan

De hade även en utställning för bröllopstårtor i samband med prins-bröllopet som tar plats någon gång i år.




Fick tyvärr inte smaka buuhuuu.

Älskade Ideal Home Show. Tänk vad roligt att gå igen när vi äntligen har vårt egna hus. Får ta och springa på lite visningar nu till våren! 

Nu ska vi spendera kvällen på soffan framför teven. Som alla andra vardagskvällar med andra ord hehe. Snart dags att ta mig ur min vinterdvala. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...