torsdag 22 mars 2018

Unicorn houses


Hurra det är torsdag! Och vet ni vad det innebär? Att det är fredag imorgon! Jag lever verkligen för helgerna haha. Och dra på trisso hur långsam den här eftermiddagen har varit. Jag kan typ se hur mitt hår börjar bli gråhårigt liksom. På tal om grått hår. Ryggskott har jag också till råga på allt. Grått hår och ryggskott går hand i hand vid min ålder. Har fått förflytta mig ut i köket på kontoret där jag kan stå upp och knappra på min dator vid de höga borden istället för att sitta ner. Borde verkligen ta mig mina gymskor för det är inte så värst skönt att stå här med klackar på insåg jag nyss. Fast risken är att om jag tar av mig dom så når jag inte upp till bordet. Ilandsproblem. Har gnällt över ryggont hela veckan och inte fan har David erbjudit sig att massera mig den jäveln. Jag bad Sanchez traska runt lite på min rygg men han började tugga i sig mitt hår istället. Hundfan. Hujedamej som jag gnäller.

Igår när jag och Sanchez var på kvällspromenad runt West Kensington so trillade vi in på en gata med flera tjusiga hus i vackra pasteller. Kvällsljuset gjorde de ännu finare. Älskar hus med lite udda färger. Tyvärr gör nog inte David det så om vi köper ett hus med en daskig fasad så blir det nog inte pastell om vi målar om. Synd va. Lite ljusrosa liva väl upp vilken regnig gata som helst liksom.
På tal om husköp. I April får David sin avkastning på ISA-sparandet så då börjar vi leta bostad igen så att det står härliga till! Har varit lite tomt på fastighetsfronten de senaste månaderna men håll tummarna för att det pick up framåt våren. Har en kollega som försöker sälja sin fyra-rummare i East Ham och det går väldigt långsamt för henne. Finns ingen som vill köpa just nu. Vi hade kunnat köpa hennes lägenhet om det inte vore så att hon själv hatar lägenheten så hon skulle inte önska den på sin värsta fiende. Låter inte så lovande med andra ord hehe.


Ska snart runda av här och åka hem till min lilla familj. Ser fram emot kvällen middag. Aubourgine-hamburgare med sötpotatismayo! Spännande va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...