måndag 19 mars 2018

Måndagslistan


Jag tror äntligen att jag kommit över min jetlag. Tog bara en så där nio, tio dagar.. Det kanske är så att det tar lika många dagar att komma över en jetlag som dagar man är borta? Hur som haver, jag känner mig som en ny människa. Bortsett från att hela min högra sida av kroppen från nacken ner till skulderbladen gör så fruktansvärt ont. Jävla yoga alltså.
Sitter på jobbet och sipprar te vid mitt skrivbord och lyssnar på P3 dokumentär. Så tyst på kontoret idag då nästan hälften är antingen på semester, jobbar hemifrån eller är sjuka.
Dagens väderprognos: ISKALLT. Snön ligger fortfarande kvar och i morse när jag var ute med Sanchez höll jag på att halka flera gånger då snöslask har frusit till is.
Har inte så mycket att uppdatera om just nu så tada här kommer en lista!! Älskar listor i brist på annat hehe.

Har du något smeknamn?
– Hatar smeknamn. Speciellt när folk kallar mig Angie eller Ang (Antjjjj). Hur fan får man Angelica till det doooh? Anjo har jag också hört. Mitt namn är Angelica och inget annat haha. Angelica den Allmäktiga går också hem om någon mot all förmodan vill ge mig ett smeknamn.

Har du något konstigt du alltid behöver göra?
– Jag har en jättedryg sak som jag gör när jag går någonstans och vill att den sista sträckan fram till slutdestinationen ska gå snabbare. Det är något jag ofta gör när jag går hem från tunnelbanan eller går hem från affären, gym eller vad det nu kan vara. Ett par hundra meter från huset så börjar jag alltså räkna mina steg för att det känns som att om jag fokuserar på något så går det liksom fortare att komma fram till dörren. Jag har även olika mönster i räknandet. Till exempel kan jag räkna 50 steg när jag tittar ner i backen och sen 50 steg när jag tittar rakt fram och så altererar jag mellan de där två. Eller en annan kombination. Som att räkna stegen mellan lyktstolpar. Helt stört ju?

Några lyxvanor?
– Inga direkt lyxvanor som kostar något men lyx för mig är att gå till gymmet på lunchen. Det bryter upp dagen perfekt. Jag brukade ha som lyxvana att köpa en chai latte från Café Nero typ varje gång jag gick förbi ett Café Nero men efter att ha insett att en latte innehåller typ 300 kalorier(!?) så gav jag upp den lyxvanan ganska snabbt haha

När ingen ser, vad gör du då?
– Kliar mig i skrevet

Vad stör du dig på hos andra?
Det värsta jag vet är när folk får andra (och mig) att känna sig dumma. Typ som i möten när man frågor om något man är osäker på och någon suckar högt typ som att doooh din dumsnut fattar du ingenting eller?! Eller folk som tränger sig in på tunnelbanan trots att det redan och knökfullt och nästa tåg kommer om en minut ändå. Det hände i morse. En tjej tryckte sig in så att jag knappt hade plats att andas, jag valde då att kliva av och sa med mitt sockersöta leende att jag tar nästa tåg istället. Hoppas hon förstod hinten om att vad hon nyss gjorde var riktigt irriterande. Det var tre tåg till inom loppet av 3 minuter!
Vad är din sämsta sida?
Jag blir lätt sur! Speciellt när jag är stressad och någon frågar mig om något eller ber mig göra något omedelbart. Var fan är branden liksom?

Vad är din bästa sida?
–  Jag är faktiskt väldigt omhändertagande. Kanske inte så att jag leker sjuksköterska när någon är förkyld men i den mån att jag alltid ser till så att alla känner involverade. Typ om någon är ny på jobbet så ser jag alltid till så att personen inte blir lämnad själv eller om någon är lite blyg i ett möte men uppenbarligen har mycket att ge så ser jag till att jag vänder mig mot den personen och får personen i fråga att känna sig tillräckligt bekväm för att kunna ge hans eller hennes input.


Vilken sida av sängen sover du på?
– Tyvärr oftast bara den jag blir tilldelad. Har nog aldrig fått välja någonsin? I min nya lägenhet ska jag minsann välja och då ska jag sova längst bort från dörren därmed basta.

Gråter du ofta?
– Ja. Minst flera gånger i veckan. För att jag är glad, för att jag är ledsen, för att något är fint, för att jag blir rörd, för att något är gulligt, för att jag blir arg. Listan är lång. Förr tyckte jag det var pinsamt att jag blev tårögd i tid och otid, men numera embracar jag mitt känsliga personlighetsdrag istället. Jag hade ju inte kunnat jobba med det jag jobbar med om jag inte var en känslig person.

Finns det något du säger åt andra att göra men inte gör själv?
– Det är inte lönt att vara långsint. Det tar för mycket på energin. Haha fan jag kan vara riktigt långsint ibland men det är något jag har blivit bättre på med åren.

Vad sjunger du när du står i duschen?
– Ted Gärdestad typ. Eller något annat svenskt för om jag inte kommer ihåg hela texten så vet ju inte David om jag byter bort några ord här och där.

Vad önskar du dig mest just nu?
– Att vinna på lotto





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...