lördag 20 januari 2018

Sanchez goes to Pets at Home

Sanchez ligger här på soffan bredvid mig helt utslagen. Han har varit på sitt livs största äventyr idag. Han har varit på Pets at Home nere i Richmond. Som att släppa loss ett barn i en leksaksbutik. Vi var på uppdrag hitta nytt harness eller sele eller vad det nu kan heta på svenska. Koppel kort och gott kanske. Han sniffade runt på golvet. Hälsade på både hundar och kaniner. Han fick välja godis och en leksak. Bortskämd som han är. 




Lösgodis! Hyfs har han inget heller. Stoppa tassarna i godisburkarna på det där viset. Ajabaja.


Han hälsade på kaninerna. Alltid lika trevlig att råka på någon i samma storlek som en själv. Han är ganska så vad vid kaniner för Davids mamma odlar kaniner. Hah det kanske inte heter odla men ni fattar vad jag menar.



Det var dock inte lika spännande att prova selar. Otålig som han är. Men till sist hittade vi en som satt som en smäck!


Han fick även välja en ny leksak. Det blev en stor elefant. Säg hej till familjen nya tillskott. Zlatan the Elephant. Ja men det har ju lika stora näsor så det passar ju bra. Ibland krävs det inte mycket för att underhålla hundfan.

Nu måste jag hoppa in i duschen! Luktar gammal tantsvett. Har varit och solat solarie. Måste bygga upp en grund inför Thailand så jag inte bränner mitt bleka vinterfett. Linda kommer om en timma. Vi ska ha pjamasparty med övernattning. Kanske stannr uppe till midnatt som man gjorde när man var liten och sov över hos någon. Det var ju så spännande. Vi hade tänkt att gå ut i Fulham i kväll men fan det regnar cats and dogs där ute. Soffan med en flaska vin lockar så mycket mer just nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...