måndag 22 januari 2018

Engelska ilandsproblem

Buuhuuuu jag orkar inte med måndagar! Speciellt inte denna måndagen. Det är rått och ruggigt ute. Längtar efter våren nåt enormt. Morgonpromenaden med Sanchez är inte att leka med. Jag rör mig som en zombie. Är riktigt grinig idag till råga på allt. Vår jävla boiler fungerar inte. Vilket innebär noll varmvatten så jag kunde inte duscha i morse. Tur jag tog mitt årliga bad i går. Blir så matt på boilern. Den strejkar när vill ha både värme i elementen och varmvatten samtidigt. Händer bara i England. Garanterat. När någonting går fel som jag blir frustrerad över, så säger jag till David att det där skulle minsann ALDRIG hända i Sverige. Typ som...

Sådant som bara händer i England och aldrig i Sverige (så vitt jag vet):

  •         Mögel och kondensation på fönsterkarmar och fönstren. Ve och fasa. David drog upp persiennerna inne i badrummet häromdagen och upptäckte vitt/grönt fluff längs med fönsterkarmen. Jag var tvungen att bita mig i tungan ett bra tag för att inte säga att det där skulla aldrig hända i Sverige!!! Jag bet it typ 1 minut innan jag brast. Jag påbörjade en diskussion (med snäll och lugn ton) om att luften i England är mycket fuktigare än i Sverige och det är just därför vi inte har mögel på våra fönster i Sverige. David kontrade då med att det beror helt på fönstren. Då kunde jag äntligen säga vad jag ville ha sagt hela tiden. DE VET INTE HUR MAN BYGGER HUS I ENGLAND!!!! Tror inte de hört talas om isolering.

  •         Tågkaos i alla väder, under all årstider. På våren och hösten regnar det för mycket. Speciellt farligt på hösten när löv faller på spåret som stoppar all tågtrafik. På vintern kanske det kommer 1 millimeter snö och tvi vale ska gudarna veta om det händer, då är vi körda. På sommaren är det för varmt så då smälter rälsen. Under den enstaka sommardag vi får årligen.

  •       Toalettdörrar går inåt. Ja men ni fattar ju? Hur fan ska man kunna trycka in både byst och bak genom dörren utan att behöva stoppa fötterna i toalettstolen för att få plats?

  •        De har en kran för varmt vatten och en kran för kallt vatten. Hur tänkte ni nu? Antingen skållar man händerna eller så bryts fingrarna till is av kylskada.

Ja men ni ser ju vilka ilandsproblem vi har här i England. Man blir ju rädd alltså.


Så här äter jag frukost nu för tiden. Sanchez vet att mamma har gjort sig redo för att gå till jobbet och vill mysa till det lite extra genom att sitta på mitt knä. Inte så smidigt när man försöker skeda i sig weetabix och läsa en sida eller två i en god bok men åh så mysigt. Bästa stunden på dagen!



Sanchez nya myshörna!


2 kommentarer:

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...