tisdag 30 januari 2018

Krokusar ute i backarna står...


Jag kan känna det. Det känns i luften. Himlen börjar ljusna. Jag tror minsann våren är på intåg. Jo men det är sant! För vet ni vad, när jag var ute med Sanchez häromdagen i den lokala kyrkogården, (Ja men här i London hänger vi på kyrkogårdar i brist på andra grönområden) så hittade jag några enstaka snödroppar som blommat ut och ett helt hav av krokusar. Jag har skrivit en sång våren till väga.

”Krokusar ute på kyrkogårn står, niger och säger att nu är det vår. Sanchez han kissar på krokusar glatt, går sedan hemåt under voff och skratt. Far nu är våren kommen far, mamma hon går med rumpaaaan bar – krokusar ute på kyrkogårn står, har varken skor eller strumpor på! ”
Fint va? Det känns till och med som att det är ljusare när jag går upp. Kan förvisso ha att göra med att jag är så lat så jag ligger och snoozar i en halvtimma innan jag tvingar mig ur sängen. Måste ju ge solen en chans att stiga upp innan mig.




Jag har tagit en paus ifrån veckans rapporter och äter ett äpple ute i köket medans jag uppdaterar dagboken. Har suttit fastklistrad framför datorn i timmar med spreadsheets och dashboards framför mig och med Ed Sheeran i lurarna. Så nu förtjänar jag en liten rast. Körde ett riktigt svettig pass på gymmet tidigare idag. Strandad val no more. Har beställt en massa bikinis och strandklänningar på Asos som kommer imorgon. Lättare sagt än gjort att hitta bad och sommarkläder under vinterhalvåret. Har även förberett mig med hittills två vändor i solariet för att bygga på min grund. Ja men herre gud jag är ju redan brun! Enligt David då förstås som har fått stå ut med mina bleka spiror sen sist solen knackade på min port. Jag kommer tjata hål i öronen på er om Thailand men jag längtar så. Mest längtar jag efter att få spendera två veckor med David. Då spelar det ingen större roll vart vi åker. Det blir alltid lika trevligt 😊 Bästa resesällskapet!

Nähäpp om jag kanske borde sätta igång med min bloggpost om GDPR som jag har blivit ombedd att skriva efter att jag var på kurs förra veckan... Sedan möte klockan 5 och sen tror jag minsann att jag går hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...