torsdag 18 januari 2018

Give me time!

Hej och välkomna till veckans mest segaste dag. Sitter på kontoret och har precis smaskat i mig två kiwis. Tydligen så innehåller en kiwi ett helt dagsbehov av B-vitamin. Då slipper jag äta kiwi imorgon också. Spara tid. På tal om tid. Ibland hatar jag London. Jag känner att jag aldrig har tid för någonting. Nödvändiga saker som man borde ha tid för om man lever ett helt vanligt liv varsomhelst förutom London. Dessutom är jag ständing trött och helt slut när helgen kommer. Och inte fan är det de otaliga timmarna jag sitter på kontoret varje vecka. NEJ, det är helvetesresan till och från jobbet som sakta men säkert tar kol på mig. Igår kom jag så långt som till Monument innan de säger att tåger går inte längre än till South Kensington på grund av trasigt tåg på perrongen vid Earls Court. Så jag tänkte, OK, det är inte hela världen. Kan åka till South Kensington för att sen byta till Piccadilly Line till Barons Court. Så jag satt tålmodigt kvar på tåget som sniglade iväg till nästa station där de meddelar att vi sitter kvar här i några minuter. Typ 10 jävla minuter. Sniglade sen vidare till nästa station då de säger att de rekommederar alla resenärer att söka ny resväg. Jahaaa... Hoppae av vid Blackfriars, småspringer hela vägen till Embankment. Tar tuben till Leicster Square. Byter där mot Piccadilly Line till Barons Court. Kom hem 1 timma och 40 minuter senare. Det där var min onsdagskväll det. Hatar fan District Line.

Och all den där tiden jag spenderar på att åka fram och tillbaka till jobbet innebär att jag aldrig har tid för något.

Min topp 5 av saker jag inte längre har tid med men som jag borde prioritera...

  •      Måla tånaglarna (alternativt unna mig en pedikyr) – mina fötter ser ut som döden själv och David säger att de är så torra att de skrapar mot hans ben. Tala för dig själv David.
  •    Göra hårinläggning – hej, hej torrt hår! Som tur är är jag inte blond längre. Förändringarnas vind blåste i lördags och jag blev brunett igen :D
  •   Smörja in kroppen – skinn som en krokodil
  • Flossa tänderna (plus använda den där tand-kolen som vi köpte som ska göra tänderna vita men jag är skeptiskt eftersom det målar hela munnen svart under processen)
  • Raka mig under armarna. Lyfte på armarna på gymmet idag och en skog skådade mitt högra öga

 Ja men ni förstår ju hur lite tid jag har till övers till allt nödvändigt när man kan spendera hela kvällen, varje kväll så här?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...