tisdag 16 januari 2018

In preparation for departure...


Aj mina stackars armar!! Jag har nyss varit på vårdcentralen och tagit mina resesprutor inför Thailand. 3 jävla sprutor! Två i vänstra armen. En i högra. Hur ska jag kunna röra mig?? Ok, jag kanske överdriver lite. Jag tänkte att om jag säger till David att jag inte kan röra mig så måste han ta hand om mig. Diska. Gå ut med hunden. Hänga tvätt. Laga mat och allt sånt där nödvändigt.

MEN, så kom jag på. David ska ta sina resesprutor på torsdag och fan då måste ju jag serva honom! Det blir det inte på tal om alltså. Istället kanske jag borde låtsas att det inte gör ont alls och sen när han sitter här med stela och svullna överarmar så kan jag sucka högt.. MÄN! Känsliga jävlar.

Förutom att jag är färdigsprutad och flygbiljetter till Thailand har bokats, så spenderade jag halva söndagen med att hitta hotell för en natt i Bangkok, flyg ner till Phuket och flyg tillbaka från Phuket. Vi velade fram och tillbaka om vi skulle flyga tillbaka från Krabi då vi gärna vill stanna där i några nätter men flygtiderna var så mycket sämre från den flyplatsen så vi hade förlorat en hel dag på att resa. Och tvi vale det behöver vi inte. Ju fler dagar jag kan ligga på stranden och sippra kokosnötsjölk, desto bättre. Så mycket planerande! Note to myself. Köp ny resväska.

Jobbar hemifrån idag. Börjar få sittsår i mitt högra ben för jag sitter med datorn på soffans armstöd och benen i sidoläge. Inte så ergonomiskt kanske. Får ta och stretcha lite. Toalettpaus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...