lördag 13 januari 2018

10 days later...

Men herregud dagboken! Skrivtorka delux står på schemat. Dry January eller vadå? Livet går på rullande band. Jag vaknar. Går ut och går med Sanchez. Åker till jobbet. Går till gymmet på lunchen. Åker hem. Äter. Går ut och går med Sanchez. Sover. Så ser alla mina dagar ut just nu. Tråkigt? Nä fy fan vad skönt det är med rutiner. Man slipper tänka liksom. Jag kanske vaknar till när våren kommer och tar tag i livet igen. Hitta på saker. Gå på museum eller något annat intellektuellt tidsfördriv. Just nu är jag en björn som gått i ide.

Och i idet kommer jag ligga fram tills "trumvirvel" vi åker till Thailand!!! Woohooo!! Vi bokade flyg till Bangkok häromdagen för den 25e februari till 8 mars. Cant wait! Längsta semestern någonsin. Två veckor utan jobb. Två veckor i solen. Peppar, peppar ta i trä. Såg på väderprognosen att det regnat i Phuket den senaste veckan. Hade varit så typiskt. Min otur. Flyger i 15 timmar för att komma till samma väder som i London. Nej usch, vi får hoppas på att stormen vänder. Vi har inte bestämt oss för vilka öar vi ska besöka så tänkte göra lite research idag.

Förutom att researcha "best beaches with no noisy tourists and the best pad thai for an old granny"så ska jag på möhippa ikväll. En lugn och sofistikerad möhippa. Vi ska ut och äta på Mildreds i Soho. En vegetarisk restaurang. Vi är fyra tjejer som ska ut ikväll. En vegan. En vegeterian. En pesceterian. Och en allätare som inte har något val. Jag är pesceterian hela januari. Drömmer om friterad kyckling och köttbullar. Måtte månaden gå snabbt. Efter middagen drar vi vidare mot Tower Hill för att se på en burlesque show! Ska bli så kul! Och en och annan G&T. Lågkaloridieten innan semestern. Funderar på om jag ska traska upp till partybutiken på High Street Kensington för att köpa snoppsugrör. Ingen möhippa utan snoppar.

Nähä,om man skulle duscha och smörja in kroppen. Torr som fnöske. Måste gå på pedikyr. Fötter som granitblock. Fastnar i Davids håriga ben. Fan mina ben är också håriga. Sa ju att jag är en björn. Varmt och skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...