onsdag 3 januari 2018

Året var 2017...

Tre dagar på det nya året har gått och jag börjar sakta men säkert komma tillbaka till rutiner igen. Äta regelbundet (och inte lika mycket som den senaste veckan hehe). Träna. Gå upp kl 6 för att hinna gå ut med Sanchez innan jobbet. Lägga mig innan kl 23. Samma visa varje dag. Men åh det är allt skönt ändå att ha lite rutin på vardagen. Längtar dock till sommaren nu.

Hur som haver, låt oss kika på året som gått. 2017... Och vad passar inte bättre än en lista! Typ som de där Mina Vänner böcker som man fyllde i på lågstadiet.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
– Skaffade hund!! Bästa jag någonsin gjort.
Något du önskade dig och fick? 
– En hund.

Något du önskade dig och inte fick? 
– Mitt egna hem. I år gäller det!! Jag tyckte David skulle köpt en kappa från Burberry till mig men jävla snåljåp det gjorde han ju så klart inte.
Bästa köpet?
– Sanchez, min hund! Usch fy vad hemskt det kändes att skriva att jag köpt honom. Han har ju givetvis legat och bakat i min mage i 9 månader och kommit ut den naturliga vägen.
Mest stolt över? 
– Jag är stolt över att Davids svenska är verkligen på framfart. Snart kan vi flytta till Sverige! Not.
Davids första och hittills enda besök till Sverige... Julen 2016.

Vilka länder besökte du?
– Sverige. Tyskland. Frankrike. Egypten. Serbien. I år vill jag resa mer och till någonstans mer exotiskt. Mer exotiskt än Sverige kanske man inte kan hitta dock.



Vad önskar du att du gjort mer?
– Jag önskar att jag spenderat mer tid med mina vänner. Jag är sämst. Och lite lat. 
Vad önskar du att du gjort mindre?
– Oroat mig. Fan jag är ett konstant orosmoln. Oroar mig för allt! Det får det bli skärpning på.
Vad var sämst?
– Vädret i somras. Fan vad det regnade. Kallt var det också. Snacka om att vara blekast i kvarteret. 
Bästa boken du läste i år? 
– Åh, jag snittar ju en bok i veckan så svårt att komma ihåg vad jag läst... Jag har läst flera av Camilla Läckbergs böcker. Lånar dom på bibblan i Hammersmith och läser på engelska så de är säkert ännu bättre på svenska..
 Vilken var din största karriärsmässiga framgång?
– Jag har lärt mig att göra pivot tabeller i excel haha
Bästa minnet från 2017?
– Åh har så många fina minnen från 2017. Det var ett kanonår! Men självklart dagen då vi åkte och hämtade Sanchez och alla första veckor då jag jobbade hemifrån för att ta hand om honom :) Julen i Peak District är även den ett fint minne. 
Vad spenderade du mest pengar på?
– Sparande! 2017 var ett år i sparandes tecken. Bostadsrätt here we come. Förutom det så var ju inte Sanchez och alla hans tillbehör och veterinärbesök gratis... 
Vilken maträtt åt du oftast?
– Lax stir fry med nudlar, bean sprouts, grönkål, morot och sweet chili sauce. Åt det igår kväll igen. 
Vem saknade du?
– I år har jag saknat min storasyster!!
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
– Definitivt gladare! Sanchez har bidragit mycket till min lycka.
Favoritprogram på TV?
– Love Island mwoohahaha
Vad ser du mest fram emot med år 2018?
– Att köpa bostadsrätt och att få spendera ännu ett år med David och Sanchez.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...