måndag 1 januari 2018

New Years Eve 2017

Vi tackade och bockade åt 2017 med en hemmafest för tre och välkomnade 2018 med Prosecco och fyrverkerier på BBC. Jag, David och Sanchez. Den lilla familjen i West Ken. Vi slåg på stort och kokade ihop en fyrarätters meny. David stop för förrätt nummer 1:

Sojamarinerade kycklingvingar med en spicy dip

Jag stod för förrätt nummer 2 - Sveriges mest klassiska förrätt. Toast Skagen!

David gjorde foundant potatoes och confit chicken och crispy skin a la Masterchef! Jag dör fortfarande så gott det var.

Och sist men inte minst! BLÅS I FANFAR för mitt livs första pannacotta! För att inte glömma, mina livs första munkar som jag knådat, rullat och friterat alldeles själv. Ja men vafan man får ju vara lite stolt ibland. Jag förväntar mig ingen medalj eller något... fast kanske jo... hade ju suttit fint med lite guld runt halsen.



Tada! Syns det att jag ser på Masterchef regelbundet? Vaniljpannacotta med friterade munkar på en bädd av raspberry coulis

När klockan slåg tolv räknade vi ner sekunderna, pussades alla tre och såg på fyrverkerierna på BBC. Så vackert! Aldrig mer kommer jag gå ut på nyårsafton och trängas i kylan. Nej, tacka vet jag soffan och elementet på högsta värmen.

Idag är årets lataste dag. Inte ett skit har vi gjort. David spelar Xbox. Jag tillåter honom att spela lite så att jag kan få se på Harry Potter. Såg Fenixordern i morse och ikväll väntar hmmm är det Halvblodsprinsen som kommer efter? Längtar redan. Nähäpp om man kanske skulle trycka i sig några munkar kanske...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...