torsdag 9 november 2017

Belgrad dag 2

Dag två i Belgrad bjöd åter igen på en blå himmel och en härlig atmosfär. Något som jag älskade med Belgrad, förutom maten och de låga priserna förstås var att det var så få turister och vart vi än gick så var det mestadels lokalbefolkning vilket alltid är trevligt när man är utomlands. Blir mer autentiskt så.

Vi började dagen med att strosa runt på tu man hand och hittade bombade byggnader från kriget. Ja men jag är ju morbid och tycker sånt är jättespännande. Tragiskt nog.


Ser ju ut som en helt vanlig byggnad i London. Bortsett från att London inte blivit bombat sen 40-talet. Vi har bara inte så höga bostadsstandards här.


Vi gick in i den här lilla kyrkan men tyvärr fick man inte ta bilder där inne. Det var så fint!


Usch stötte på den här lilla hemlösa stackarn. Mammahjärtat sved i mig och om jag hade kunnat hade den här lilla fått följa med hem ;(

Livia gav den lilla kattungen i kork med vatten. Dagens goda gärning. 



På eftermiddagen gick vi på en guidad tur som varade i 2 timmar där vi fick lära oss om Belgrads historia och dess sevärdheter. Jag älskar guidade turer.



Guiden lärde oss en serbisk dans

Om man satt i den här herrens knä och viskade en önskning i örat på honom, så kommer önskningen gå i uppfyllelse. Låter ganska perverst nu när jag tänker på det. Jag önskade mig givetvis något själviskt.




Älskar de här husen!







Det var allt från Belgrad (för den här gången). Kommer definitivt åka dit igen.

Gick till gymmet på lunchen idag för att Body Attack pass. Det varade i 15 minuter för mig innan min vänstra vad typ knäckte till och jag kände en smärta som strålade upp från foten upp till knävecket. Fan, jag tror någon muskel har sträckt sig så det var bara att halta ut från salen med svansen mellan benen. Jag överdriver inte, det gör faktiskt ont. Har stoppat i mig ibuprofen så förhoppningsvis har det lagt sig till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...