måndag 23 oktober 2017

Vardagslyx: Angelicas topptips

I nedräkning till pensionen är det viktigt att man varvar jobb med sådant som du mår bra av och som gör dig harmonisk. Pension sa du? Ja men fan vad jag längtar efter att gå i pension. Speciellt på en måndag. Bara sisådär 30 år kvar...Fan, det heter ju jobb av en anledning. Det är jobbigt att jobba. Hur som haver, här är Angelicas topptips hur du får in mer harmoni i livet.

Angelicas Harmoniska Topplista

  • Så fort du kommer hem från jobbet, ta av dig behån, sätt på dig myskläder och stora strumpor (och gärna pojkvännens/makens kalsonger)
  • Se till att ha ett rent och fint hem. Anlita gärna en städerska då och då. Jag lovar ett det är den bästa utgiften du någonsin kommer ha.
  • Tänd ljus och drick mycket te. Punkt stopp.
  • Gå på långa promenader med din favoritpodcast i öronen. Så som P3 dokumentär och Rättegångspodden.
  • Utnyttja gymmets spaavdelning. Ja men när man lägger typ halva lönen på ett gymmedlemskap så får man passa på att spendera tid i bubbelpoolen och bastun (gå även på vattenjympa - mer avslappnande och roligare än yoga)
  • Baka något gott och klassiskt så som sockerkaka eller bullar (och ät tillsammans med en kopp te)
  • Ta ett långt bad tills du blir till ett russin
  • Skaffa dig en hund. Det är terapi för själen att klappa en hund.

Det mina kära vänner är harmoni för själen. Jag och David had nyss sett klart sista avsnittet av Narcos säsong 3. Så bra!!

1 kommentar:

  1. Fantastiskt bra inlägg! Dock skulle jag aldrig ens tänka tanken på att ta på mig pojkvännen kalsonger? Haha!

    SvaraRadera

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...