söndag 22 oktober 2017

Leytonstone - you dark horse!


Ok, håll hårt i all hattar (ja men det är en tämligen blåsig helg). Efter att besökt Abbey Wood förra helgen, var både jag och David helt inställda på att där ska vi köpa bostadsrätt. Men, man kan ju inte hålla några dörrar stängda på en så pass konkurrenskraftig bostadsmarkad som London. Så vi satt och klurade på andra områden som passar vår budget och ett område som jag aldrig besökt och som David hade väldigt negativ syn på. Leytonstone i nordöstra London. Både jag och David (mest David) hade en bild om att det skulle vara ett sunkigt område. Så det var bara en sak att göra, åka dit för att se för oss själva. Så lilla familjen hoppade på tunnelbanan och åkte tvärs över London till Leytonstone. Och samma som med Abbey Wood, jag hade noll förväntningar och istället valt att ha en öppen inställning.

Spänningen är olidlig när man ska åka tunnebana till okända ställen

Hoppade av tunnelbanan och hej Leytonstone you dark horse! Det var så långt ifrån som jag hade tänkt mig. Det är som en liten village med en riktig high street med pubar, cafeer, restauranter och corner shops. Allt man behöver med andra ord!

Det bästa med Leytonstone

  • Det ligger i zon 3. Men jaaaaa jag vet, vem skulle kunna tro det?
  • 5 stop till Liverpool street (min resa till jobbet skulle genast bli mycket kortare)
  • Ett stort Tesco! (så att vi kan fortsätta samla poäng till gratismiddagar)
  • Massvis med grönområden där Sanchez kan springa runt
  • En härlig mix av nationaliteter! Nu är ju jag inte någon racist men jag vill hellre bo i ett område med en salig blanding av folk än att bo i ett område där en viss nationalitet tenderar att vara majoritet om ni fattar vad jag menar. Typ som att Southall har många Indiska och Pakistanska invånare och araber i Knightsbridge
  • Tree lined streets! Vi kikade runt på olika gator och var så positivt förvånade över hur många fina och respektabla hus det fanns
  • Möjlighet till att göra en investiering då östra London över lag är up and coming



Stora grönområden! Ja men jag är ju en lantlolla ända in i själen.

Vi hittade en mysig cul de sac vid high streeten




Tree lined steets! Ett måste när man har en liten pissepojke.

Så med andra ord är vi mycket öppna för att leta bostad i Leytonstone. Kanske till och med mer än Abbey Wood?! Hursom är det bra att ha några alternativ och inte utesluta något. Vem vet, vi kanske vinner på lotto nästa vecka och köper en mansion i Hampstead? A girl can dream...

4 kommentarer:

  1. Spännande :). Hoppas ni får drömhuset :). Ser verkligen fint ut i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drömhuset ligger utanför vår budget 😂

      Radera
  2. I used to live in Leyton, was nice then but since the Olympics the surrounding area east of Stratford has improved a lot and is very nice! Still have friends and family who live there too! Good luck wherever you decide to move! x

    SvaraRadera
    Svar
    1. A colleague of mine actually reccomended Leyton as well! We will definitely explore that area :)

      Radera

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...