onsdag 25 oktober 2017

One month and Old Street is making my hair grey

Kära dagbok,

Jag håller på att drunkna i rapporter och analyser! Idag har jag varit på nya jobbet i en månad. Hur länge kan jag jag kalla det nytt jobb? Fram tills jag skaffar nytt jobb IGEN? Rastlös som jag är. När vi har köpt bostad och stadgat oss lite så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att börja frilansa. Jobba en månad här och en månad där, kanske till och med 6 månader här och där. Omväxling förnöjer. Jag kanske borde bli marknadsföringskonsult. Eller varumärkeskonsult till och med. Ja, och så skulle jag ju kunna ta en månad ledigt lite här och där hehe. Anledningen till att jag inte skulle kunna tänka mig att börja frilansa innan vi köpt bostad är för att det blir så mycket svårare att få bostadslån berättigat när man är egen anställd. Ja men vafan, jag vet ju allt om sånt där nu när jag jobbar inom finans/kreditmarknaden. Expert förstår ni.

Jag lider fortfarande av att jobba på Old Street. Tunnelbanestationen är för liten för den växande befolkningen. Fattar inte TFL det?? Era jävlar. Förutom resa till och från jobbet så har jag kommit in i en ganska så bra rutin med hund lämning/hämtning och gym (önskar att jag kunde säga att jag lyckats klämma in umgänge med mina vänner här också). Jag har börjat gymma på lunchtid ganska så regelbundet nu vilket är både stressigt och skönt. Stressigt att hinna, gymma, duscha (gör inte det alltid ska jag ta och erkänna för er men säg ingen till David) och äta inom typ en timma men skönt att bryta upp dagen med annat än jobb och skönt att slippa gå till gymmet efter jobbet. Bra balans tycker jag, men den kan alltid bli bättre. Note to myself: försök se dina vänner mer ofta.



Så här jävligt var det på Old Street stationen igår kväll när jag skulle åka hem. Könt till biljettingångarna var fan 100 meter lång. Håll tummarna för att det blir mindra stressfritt ikväll.

2 kommentarer:

  1. Spännande att läsa :). Det verkar som en dröm att frilansa, att få välja sina egna arbetstider och inte vara styrd. Jag är egentligen fel människa för det jobbet jag har på det viset som lärare är man väldigt styrd :)

    SvaraRadera
  2. Frilansplanerna låter inte helt fel. Lyx att kunna styra sådär!
    Men fy vad klaustrofobiskt! Jag får nästan panik bara av att titta på bilden.

    SvaraRadera

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...