lördag 28 oktober 2017

A Walk in the Park


 Mina stiliga pojkar

Åh vilken underbar dag det är! Himlen är blå, solen skiner och det är så där kallt och friskt i luften. Sådär på gränsen till att man behöver vantar på sig. Åh jag måste köpa vantar. Ulliga tummvantar. Finns ingen bättre än tummvantar. Det är bättre än sex.

Jag fyller år på måndag. Men jag veeeeet, sämsta dagen att fylla år på. Borde fan vara förbjudet att fylla år på måndagar. Men, David ser till så att jag blir firad hela helgen istället!!! Bortskämd är jag minsann. Så i morse när städerskan kom, passade vi på att gå ut och äta brunch på Cafe Plum i Hammersmith. Bakfylle brunch var precis vad jag behövde efter gårdagens galej. Tryckte i mig en brownie efteråt också. Goooott.


När vi var mätta och belåtna traskade vi iväg mot Themsen och vidare mot Ravenscourt Park där Sanchez fick springa av sig och busa med 200 andra hundar. Det värmer i mammahjärtat när jag ser honom så glad. Det är lite speciellt att vara hundägare. Man blir som ett litet community när man träffas i parken och småpratar om sina små vovvar. Så trevligt, även för mig med social fobi. Jag övar på att prata med främlingar. Tycker det är så jobbigt. Sanchez blev mörbultad av en fem månaders valp som förvisso var större än Sanchez men han skrek som en stucken gris när valpen ville leka. Där fick han smaka på sin egna medicin minsann! Vanligtvis är det han som provocerar andra hundar den lilla skiten.




Mitt lilla busfrö

Vi var hemifrån i tre timmar och det var så skönt att komma hem igen till ett rent hem. Helglyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...