lördag 17 mars 2018

It's a bloody blizard

Det snöar i London!!! Jag älskar snö. Men inte fan i Mars alltså. Snön hade väl kunnat vara här i December istället? Men icke då. Blåser gör det också till råga på allt. Som en snöstorm där ute med snö som vägrar lägga sig på marken så att man åtminstone skulle kunna få sig ett pulkaåk här i London. Men icke då. Angelicas väderprognos over and out.

Så vad har vi gjort denna kalla lördag i Mars? Låg och drog oss länge och drack en kopp te i sängen. Det är så skönt nu när Sanche inte är en liten valp längre som måste gå ut och kissa så fort han vaknar innan det händer en olycka på golvet. Han ligger också gärna och drar sig om mornarna vilket fungerar perfekt in the Karlsson-Jacobs household. Sedan har vi spenderat dagen med att göra lite sysslor här hemma. Tvätta och packa upp resväskan från Thailand-semestern bland annat.

Hann även med att Zumba pass! Så roligt. Har haft en riktigt bra gymvecka och kände för att runda av med något roligt. Imorgon ska jag köra yoga. Har bara provat ett par gånger för flera år sen och har alltid hatat det. Men jag känner mig så stel så det kan ju knappast skada. Och vem vet, jag kanske njuter av det nu på gamla dar... Det är så tight om tid att få in stretchning när man tränar på lunchen. Det är antingen uppvärmning eller nedvarvning med stretch som jag hinner välja mellan och jag tenderar till att gå för uppvärmningen.

Häromdagen när jag var ute med Sanchez på morgonpromenad luktade det vår i luften. Körsbärsträden blommar och.....


Sanchez kan gå utan jacka!

Men idag var det andra bullar... Fan en kanelbulle skulle sitta fint.

Vinterjackan åkte på. Ser ni snöfluffet på pälsen? Det kallas för London-snö.


Det snöade faktiskt jättemycket när vi var ute och gick idag men det syns tyvärr inte på bild så nu kanske ni tror att jag överdriver. Och jag som aldrig överdriver liksom.

Och med ett väder som detta, vad passar inte bättre än a bit of comfort food? David står i köket och lagar lasagne. Perfekt i kylan.

Mästerkocken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...