onsdag 1 november 2017

Nerprejad på Tesco

Alltså igår kväll hände det sjukaste jag någonsin varit med om. Mitt i veckohandlandet blev jag totalt nerprejad inne på Tesco. Ja men det är sant! Jag blev nerprejad av ett kluster av desperata och giriga människor. Vet inte ens om jag kan kalla dom människor efter ett sådant djuriskt beteende. Ja men kom till kritan då Angelica för fan. Ok, så här är det, ni vet i mataffärer hur de sätter ner priset på varor framåt kvällen som har bäst före datum dagen efter. Röda realappar och sånt där. Hursom, när jag och David rundar hörnet vid brödavdelningen så ser vi en klunga av folk som står och viftar med både armar och ben och ger ifrån sig grymtande läten som annars bara hör hemma på en gård i Småland. Allting händer väldigt snabbt nu. Butiksbiträdet rullar ut en vagn från bakom bageriet fullproppad med röda realappar och folkstimmet blir helt till sig. Då butiksbiträdet försöker rulla ut vagnen i butiken så häver de sig på vagnen och nopprar åt sig allt de kan få tag på och viftar med godset de lyckats roffa åt sig i luften som om de nyss vunnit högsta pris på lotto. Jag pratar om alltså runt 15 stycken vuxna människor. Mitt i allt det här kaoset står lilla jag, inklämd mellan en vagn med reavaror och 15 giriga människor som bokstavligt talat går rakt över mig så att jag flyger iväg som en stickad tummvante. Det var bland de mest shockerande ögonblicken i mitt liv. Jag har aldrig sett folk så desperata efter reavaror. Jaha då undrar ni nu förstås vad det var för lyxfynd de sålde för superlåga priser inne på Tesco Kensington igår kväll. Var det oxfile? Hummer? Pilgrimsmusslor? Kaviar? NEJ, NEJ, NEJ!!! Kiplings minimuffinsar. Kiplings fucking jävla minimuffinsar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...