lördag 18 november 2017

It's finger lickin' good!

Fotbollslördag. Igen. David och Sanchez ser på fotboll. Sitter och skriker och gormar här bredvid mig. Arsenal leder med 2-0. Jag låtsas som att jag bryr mig mwohahaha. Kan ju också låtsas som att det regnar. Åh men det gör det ju!!! Får hoppas på att det torkar till fram till kvällen så att mitt nytvättade hår inte krullar till sig som ett får. Ska ut och äta med Paulina på Belgo i Covent Garden. De är kända för sina musslor. Jag har redan spanat in menyn. Det blir musslor och pommes! Längtar redan.

På tal om mat, jag funderade på att bli matbloggerska men det är ju aldrig jag som står för matlagningen här hemma så det kanske hade varit att fuska. Vi har kock förstår ni. Bästa investeringen. SKOJA! En dag kanske. Man får väl lov till att drömma? David är kocken här hemma. Blit billigare så. Jag betalar med att diska. Vi är två riktiga foodies. Sanchez med - glupska hund. Vi lever för mat och höjdpunkten på veckan är när vi skriver inköpslista för att sen gå till Tesco för vår veckohandling. Man spar så otroligt mycket pengar på att veckohandla.

Veckans meny

Måndag - Lax med quinoa, rödbetor och spenat

Davids hemmagjorda kycklingschnitzel med potatismos och nån kål.. Grönkål kanske det heter på svenska? Eller är det kale?

Seafood stir fry med musslor, räkor och bläckfisk

I torsdags åt jag ingenting. Nej dåååå! Jag var på tjejmiddag och åt Fish & Chips. Var redan full innan maten kom så ingen bild tyvärr. 

Och sist men inte minst, veckans bästa måltid. Rulla ut röda mattan och blås i fanfar! Chicken bucket from KFC! Finger licking good. Jag stannade kvar på jobber igår kväll i ett par timmar på fredagsdrinkar i köket och när jag kom hem efter en halv flaska Prosecco var friterad kyckling det enda jag hade på hjärnan

Ja men ni ser ju så gott! Där satt vi, jag och min man med en bucket full och chicken. Så romantiskt. Tur att jag hade ett step pass inbokat på gymmet i morse. Step brädan gick typ itu.

Idag fyller Sanchez 11 månader! Måste börja planera för hans ettårsdag. Klart som korvspad att den lilla skiten ska få ett kalas! Mmmm korv.. nu blev jag hungrig igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...