lördag 23 september 2017

Saturday Morning with my Chai Latte

Man kan ju inte annat än att älska lördagsmornar. Vi vaknade redan vid 7 och kunde ligga och dra oss innan hundarna behövde gå ut. David är ute på långpromenad just nu så jag gick till Costa runt hörnet och treated myself till en chai latte!


Jag började följa en massa svenska och norska inredningskonton på Insta och sitter och plågar mig med att titta på alla ljusiga hem. Jag längtar ihjäl mig tills jag och David äger vårt egna hem så att jag kan lägga all min energi (och pengar) på skandinavisk inredning. Och måla väggar! Satan vad väggar jag ska måla! Och sätta spikar i varenda vrå. Är så less på att bo i hyresrätt nu så att det finns inga ord för det. Vi sparar som tokar för att få ihop till insatsen och siktet ligger nu på att vi blir bostadsägare nästa år! Fram tills dess får jag nöja mig med att drömma mig bort till ett stilrent skandinaviskt hem med vita väggar, trägolv och belysning i alla dess former. Ja det är fan inte mycket jag kräver.

PS. I natt hade jag pyjamas-premiär. Så kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...