söndag 17 september 2017

Masterchef

Avslutar söndagskvällen med ett avsnitt av Celebrity Masterchef innan det är dags att låta John Blund knacka på. På tal om Masterchef, idag har David skämt bort mig nåt enormt med god mat. Förvisso gör han ju det nästan varje dag. Han är kocken här hemma och lagar säkert 80% av all mat. Jag står för köttfärssåsen och havregrynsgröten. Och köttbullar förstås.

I morse slängde han ihop hemmagjorda hashbrowns och poached eggs. Jag har inte behövt använda läppbalsam på hela dagen, de är fortfarande inoljade med oljan han dränkte dom i.

Till middag blev det fläskfile marinerade i hmmm något koreanskt tror jag det var. Men kan ha varit mexikanskt. Lime var det i iallfall. Och chili. Brännhett. Men åh så gott! Eller gooooooott som David säger.

Imorgon börjar första dagen på sista veckan på mitt jobb innan jag börjar nytt jobb nästa Måndag. Det har gått snabbt sen jag sa upp mig för snart en månad sen. Spännande och skrämmande på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...