tisdag 19 september 2017

13 weeks until Xmas and planning



Hujedamej, jag hade det verkligen på känn när jag klev ut genom dörren och ut på gatan med två hundar i släptåg. Att jag hade glömt bort att dricka mitt te som jag så varsamt hade kokat ihop. Hatar när det händer. Kom tillbaka till en kall och grumlig kopp te så det var bara att göra om. Vilket kommer fördröja min tripp till gymmet för jag vill ju inte drabbas av håll. Gym eller inget gym, te ska drickas iaf! Säkert min femte kopp för idag. Minst.

Men nu var det ju inte te jag skulle svamla om. Det är bara 13 veckor kvar till jul så det är på god tid att jag börjar planera så ordningsam som man är. Denna julen blir det varken en svensk jul eller hos Davids familj i Essex. Denna julen slår vi på stort. Vi ska åka till Peak District och hyra en stuga mitt ute i ingenstans bara jag, David och Sanchez. Jag dör så mysigt. Vi ska ut och vandra hela dagarna. Dricka vin framför brasan. Och kanske en stor kopp varm choklad (för min del iaf, David är chokladallergiker den stackarn) Spela sällskapsspel. Äta julmiddag på en mysig pub från medeltiden (förhoppningsvis). Och bara vara, vår lilla familj på tre <3

Så nu har jag spenderat eftermiddagen med att researcha potentiella områden och stugor i Peak District. Jag har tillochmed gjort ett spreadsheet!! Jag har radat upp områden, hur långt det tar att köra dit och om de har en pub inom en mile. Tvivlar på att de har Uber där ute så måste vara krypavstånd från puben hem till stugan.


När David kommer hem ska vi ta en titt och sålla bort de som är mindra bra och shortlista våra favoriter. Jag har redan en favorit i Longnor men viktigt att vi båda är med och fattar beslut :) Jag längtar redan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...