lördag 30 december 2017

Sanchez 1st Xmas

Julen är barnens högtid. Sanchez är vårt barn. Och det här var hans första jul. Så klart som korvspad var vi ju tvungna att göra julen extra speciell. Blir ju så mycket roligare nu när vi har barn förstår ni. Nu har ju Sanchez förvisserligen upplevt en tidigare jul också, men då var han bara en liten blind och pälslös nyfödd valp så han minns nog inte så mycket. Men den här julen var en jul han sent kommer glömma. Om han är bortskämd? Jajamen. Rökt lax till frukost. Köttbullar till lunch och en prinskorv eller två slank ner. Så nu vägrar han att äta sin hundmat. Typiskt. Får ta och sätta honom i svältläge så han slutar tramsa. Livet före och efter hans första smak på julmat.

Julklappar fick han också så klart. Men mamma fick hjälpa honom att öppna. Han fick en jultröja. En låda med hundgodis (han har redan tryckt i sig hälften den glupska fan). Och sist men inte minst så hade David köpt en ny jacka till honom. Från Barbour. Fint ska det va till hundfan. Jo men lite svartsjuk blev jag nog allt.



Jag skrev ett julkort till Sanchez som jag läste upp högt för honom. Jag skrev hur mycket han förgyllt mitt år. Han blev alldeles rörd. Nästa år ska jag lära honom att skriva så att mamma kan få sig ett julkort nästa år.




Av mamma fick han godis och en jultröja


Hans första smutt av Prosecco. Är det jul så är det.


Av pappa fick han en jacka från Barbour. Så stilig!

Vad jag fick i julklapp? Trodde aldrig ni skulle fråga! Jag fick ett par skinnhandskar från Barbour så att jag kan matcha Sanchez när vi går ut och går. Den nya parfumen Olympia från Paco Rabenne, en bok och en massa choklad. Och tydligen så har jag en till julklapp som inte blivit levererat ännu! Jag dör av nyfikenhet.

Imorgon är det Sanchez första nyårsafton! I år bojkottar vi allt som har att göra med med dyra nyårsmenyer, klänningar som man inte kommer i efter all julmat och glo på fyrverkerier i nollgradiga temperaturer. I år stannar vi hemma och myser på soffan med Sanchez iklädda myskläder med extra stretch och en påse chips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...