fredag 29 december 2017

Peak District - The Roaches

Kära dagbok och ärade läsare,

Det är fredag idag. I onsdags kom vi hem från vårt julfirande i Peak District efter vad som skulle vara tre timmars bilresa som blev till sex timmars bilresa. Det hade snöat på morgonen. Och ni vet vad som händer med lite slask i England? Trafiken står stilla. De har inga plogbilar förstår ni. Sedan vi kom hem framåt kvällen i onsdags har vi inte gjort ett dyft. Man skulle ju kunna tro att efter 5 dagar ute på landet så ska man känna sig utvilad men jag tror minsann att lantluften har shockat våra storstadslungor nåt enormt så vi är helt slut. Sov till kl 10 i morse! Hur som haver. Peak District var det. Jag vill åka tillbaka. Nu. Jag vill flytta dit. Köpa mig en liten stuga. Utan några grannar. Odla mina egna grönsaker. En och annan höna kanske. En gris som jag kan slakta och göra bacon av. En liten kossa som jag kan mjölka. Måste ju ha mjölk i mitt te. På riktigt. Drömlivet. Ska bara försöka övertala David. Sanchez blir det enklare att övertyga. Han trodde han hamnat i paradiset. Har aldrig sett honom så glad som när han kunde springa runt fritt på ängarna.

Vi kom fram runt kl 3 till vår stuga i lördags och hade en chill kväll på soffan framför den elektriska brasan och gosade ner fötterna i golvvärmen. Stugan var över förväntan. Den förtjänar ett eget inlägg. Så mer om det en annan dag.

Det blev otaliga koppar te och varm choklad på soffan med mina raggsockar.

Efter en god natts sömn i tystnaden, vaknade vi upp taggade på julaftons morgon och laddade batterierna med äggröra och gravad lax till frukost innan vi satte oss i bilen och körde iväg mot resans första vandring. The Roaches. En två och en halv timmas vandring högt upp på kullarna med bergig terräng. Lite lagom när man har en chihuahua med sig i släptåg. Och åh så vackert det var! 


David är redo med gummistövlar och allt...

Det var blåsigt och Sanchez fick Chihuahua-öron på kuppen.























När vi kom hem blev det svensk julmat med köttbullar från Tesco och prinskorv från IKEA. Och så lite julmurre på det. Det satt fint ska jag säga er efter att ha bestigit berg och djupa dalar.


Nu ska jag alldeles strax rulla iväg mot gymmet för ett Body Pump pass. Bokstavligt talat rulla iväg. Fan vad jag har ätit den senaste veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...