söndag 17 december 2017

Our Wall of Travel

Kära dagbok,

Det lider emot jul och jag har varit super busy med julfester och julklappshandlande. Förstår verkligen inte vart det här året tog vägen... Men så tycker man ju varje år så kanske lika bra att acceptera att åren går snabbare ju äldre man blir. Tur är väl det för då kommer väl sommaren tillbaka snart.

Jag har nyss spikat upp årets resor på vår Wall of Travel. Varje gång vi reser någonstans så tar vi en selfie vid ett känt landmärke eller strand om det är solsemester och så spikar vi upp dom på vår världskarta i vardagsrummet. Så många fina minnen att titta på varje gång man ligger och svullar på soffan. Tre år tillsammans och 16 destinationer på kartan. I år har vi dock varit sämst på att turista. Blev bara tre resor. Berlin, Paris och Egypten. Det får det bli ändring på nästa år! Vi har siktet inriktat på sydöstasien. Thailand eller Malaysia... eller kanske Filipinerna. Eller alla tre!




Under våra tre (och ett halvt år) tillsammans har vi hunnit med...

2014 - Malta
Det här var vår första resa tillsammans och vi hade precis blivit ett par bara några veckor tidigare. Jag hade bokat resa dit för att hälsa på mina Malta-vänner (jag bodde på Malta i 2012) och jag frågade David om han ville hänga med. Han sa JA! Underbar vecka med sol och fjärilar i magen som man brukade ha när man var nyförälskad. De enda gångerna jag får fjärilar i magen nu för tiden är när jag åker slänggungor. 

2014 - Basel & Zurich
Kommer ihåg när jag bokade den här resan. Samma dag som vi kom hem från Malta haha. Billiga flygbiljetter från Ryanair! Troligtvis vår sämsta resa tillsammans. Vi bråkade om småsaker säkert 80% av resan. Plus att allt var så dyrt och vi var fattiga på den tiden. Värsta kombon. Men nu kan vi skratta åt det. Ååååh David kommer du ihåg när vi var i Schweiz och vi bråkade hela tiden? MOHAHAHA. 

2014 - Köln
Vi firade min 28-årsdag i Köln. En av mina absoluta favoritresor med David. Vi gjorde inte så mycket i Köln, vi traskade mest runt, drack vin och åt schnitzel. Älskar bara Köln - så trevlig atmosfär. 

2015 - Pisa & Florens
Älskade Florence! Så vackert och så underbar mat. Och såååå romantiskt. Pisa klarade vi av på en dag, inte mycket att se men convenient då flyplatsen ligger i Pisa.

2015 - Köpenhamn
David fick tag på flygbiljetter med Ryanair för 2 pund tur och retur. Vi var ju bara tvungna att åka! Det var Davids första vistelse i Skandinavien. Han älskade det. Speciellt alla winerbröd och department stores som de har i Köpenham. 

2015 - Irland
Vi var i Irland på Irländskt/Tyskt bröllop

2015 - Marmaris
Vår bästa solsemester! Åh jag vill tillbaka. Vi älskade Marmaris så mycket att vi tillochmed funderade på att ha vårt bröllop där i framtiden. Vi körde parasailing och jag fick panik 600 meter upp i luften. Trodde jag skulle dö. Aldrig igen.

2016 - Gran Canaria
Vi åkte på pensionärsresa till Kanarieöarna. Vi hade bokat in en resa till Egypten men den blev avbokad på grund av oroligheter i landet. Så var någonstans inom 5 timmars flygning kan man hitta sol på våren? Jo Kanarieöarna förstås. Troligtvis vår mest tråkiga resa men bruna blev vi iaf. 

2016 - Malta
Vi åkte till Malta igen och hälsade på en annan gammal Malta-vän som hade flyttat tillbaka från London till ön. Vi ville återuppleva vår första sommar tillsammans igen. Nostalgitripp kallas det.

2016 - New York
David bjöd mig på en resa till New York på min 30-årsdag. Bästa David och bästa resan! Vill tillbaka typ nu.

2016 - Sverige
Förra julen bjöd jag med mig David hem till Sverige för att träffa min familj. Det gör jag aldrig om. Haha skojar bara!!! Så mysig jul!

2017 - Berlin
David fick en resa till Berlin av mig i julklapp. 

2017 - Paris
Mitt första besök till Paris som numera är min favoritstad efter London då förstås. Vi åt sniglar och drack absinth.

2017 - Hurghada
Vår enda solsemester för i år gick till Egypten. Aldrig mer. Vi hatade varje sekund typ. Folket där var såååå otrevliga. Men tillsammans hade vi det roligt :)

2018 - To be continued....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...