måndag 9 oktober 2017

Svettig måndag



Vilken jävla dag alltså. Har sprungit runt och svettats som om jag nyss klivt in i klimakteriet. Eller iallafall Amazonas regnskog. Skulle lämna av Sanchez hos hundvakten vid Holland Park i morse, power walkade upp dit med hunden i släptåg. Knackade på dörren. En gång. Två gånger. Inget svar. Skickar iväg ett sms och säger att vi står utanför. Får svar tillbaka att pojkarnas skolbuss är försenad och om jag skulle kunna möta henne vid Zara Home lite längre bort på High Street Kensington. WTF, kunde hon inte meddelat det lite tidigare? Vissa har faktiskt ett jobb att gå till... Halvspringer uppför gatan med svetten drypandes på ryggen (ja men halsduksperioden har ju faktist börjat och det spelar ingen roll om det är 15 grader ute) och en en hund som dra åt alla håll och kanter. Hör henne ropa mitt namn tvärs över gatan, riskerar livet när jag springer över, bokstavligt talat kastar Sanchez koppel i handen på henne och rusar iväg mot tuben. Var tvungen att ta tuben från High Street Ken istället för Earls Court vilket gör min resa till jobbet en aning längre. Hann inte ens säga hejdå till min lilla kung så jag har mått dåligt över det hela dagen nu. Fan alltså vad irriterande. Om min måndagmorgon ser ut så där, då vet jag att hela veckan kommer gå åt helvete. Ja men det är väl typiskt.


Hade precis svettats klart vid mitt skrivbord innan det var dags för ett Body Combat pass på gymmet. Åh har inte kört Body Combat på flera år. Love it! Så skönt att komma iväg på lunchen och träna så man slipper gå på kvällen när man är trött, hungrig och grinig. Och ni vet att när man hoppar in i duschen medan man fortfarande är varm och svettig, så svettas man ännu mer när man kommer ut! Nackdelen med att träna på lunchen är att man ju faktiskt har ett jobb att gå tillbaka till efteråt doooh. Hursom, jag har precis svettats klart och klockan är snart 6 så tänkte packa ihop om en liten stund och åka hem. För att stå och trängas med 200,00 andra människor på tuben. Så att svetten rinner längs med nackhåren. Halsduken får stanna i väskan. Happy Monday.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...