torsdag 21 september 2017

Skylark

Vilken lat dag vi har haft idag, vovvarna och jag. Ser verkligen fram emot att komma in i rutiner igen på Måndag. Rutiner är ett måste i mitt liv annars blir saker och ting aldrig gjorda. Jag tog mig iaf till gymmet och körde ett ryggpass! Hade bokat in mig på ett danspass men min ljumske är fortfarande fucked up så no way in hell att jag skulla klara av allt höftrullande och twerking!

Vet ni vad kära vänner!! Igår bokade jag och David stuga i Peak District där vi ska spendera julen. Vi hittade en supermysig stuga utanför en liten by som heter Longnor. Stugan heter Skylark. Så vackert namn. Får mig att tänka på stjärnklara nätter! Haha alltså nu har jag värsta bilden framför mig att det kommer vara strålande solsken hela julhelgen, kall och frisk luft, inte en regndroppe i syn och allmänt bara perfekt väder för långa promenader på slätterna och kullarna. Nästan så jag glömt bort att jag bor i England. MEN, det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder ;) David är ju dessutom väldigt gullig i gummistövlar. Som en treåring typ.

Och om det regnar monsunregn och blåser orkanvindar, då kan vi mysa inne i stugan och låta vinet hålla oss varma ;)

Titta så mysigt! Jag kan föreställa mig Sanchez springa runt på de gröna ängarna som en glad liten hare. Det bästa med England är att det är tamefan grönt året runt! Hade det här varit Sverige, då hade landskapet varit brunt och grått.

Här kan vi hångla och titta på utsikten!

Vi körde på komfort framför gammaldags stil när vi beslutade oss för vilken stuga vi skulle hyra. Vi är ju lite bekväma av oss minsann.

Här kan jag koka ihop tomtegröt och steka köttbullar och prinskorvar.

Och här blir barn gjorda.

Vi bokade denna stuga via www.sykescottages.co.uk/. Tyvärr var inte utbudet så stort som det var för en månad sen när vi började titta runt så det var en jäkla tur att vi kunde roffa åt oss denna. Vi är tydligen inte de enda som vill fira jul långt ifrån släkt och vänner haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...