söndag 17 september 2017

Doggy date take 2

Åh vilken lättnad! Vi har hittat en till hundvakt som kan ta hand om Sanchez om dagarna när jag börjar mitt nya jobb. En barnfamilj dessutom! Sanchez kommer älska de extra lekstunderna han får med familjens två pojkar. Så nu har vi hundvakt alla dagar i veckan tack vare borrowmydoggy! Älskar borrowmydoggy - världens bästa affärside'. Det är en sida där hundägare kan träffa andra hundtokiga människor som inte har sin egna hund men som vill ta hand om någon annans hund lite då och då. Det var så vi träffade Nikki innan vi beslutade för att skaffa vår egen hund <3

Familjen bor precis mittemot Holland Park så det blir nog mycket spring i parken för vår lilla kung hehe.

Han tittade på mig lite konstigt förut när vi gick hem från Holland Park efter doggy dejten, han kanske tror att vi håller på att auktionera ut honom med tanke på hur många inspektörer han har träffat i helgen. När vi insåg att vi ju faktiskt borde skaffa hundvakt om dagarna nu när jag börjar ett mindre flexibelt jobb (stackars mig) så sa jag till David att det utimata hade ju varit om vi kunde hitta någon student eller pensionär som bor i krokarna och som har flexibelt schema. Men nej då, Sanchez har lyckats fånga två tjusiga hemmafruar som inte har nåt annat bättre för sig om dagarna än att plocka upp hundbajs. Fan jag kanske skulle bli hemmafru. Baka bullar hela dagarna. Och dricka te. Och se på alla serier som jag aldrig hinner se... Jag får ta mig en funderare på det. Hur som haver - vilken lättnad att hittat två familjer som vill spendera tid med vår lilla pojk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...