fredag 22 september 2017

Avskedslunch

Men satan vilken trevlig avskedslunch jag hade idag! Och inte en enda tår fällde jag men det var allt nära inpå måste jag erkänna. Det känns både sorgligt och skönt att avsluta ett kapitel i karriären. Det här har varit mitt tredje jobb sen jag slutade plugga och flyttade till London för 7 år sen. När jag sa till pappa att jag skaffat nytt jobb så sa han, VA IGEN???? Haha! Jag är av en generation där man byter jobb åtminstone vart tredje år så inget konstigt alls! Nu kanske det förvisso är en storstadsgrej där möjligheterna är oändliga. Och vill man flytta upp både i erfarenhet och i lön, då är det en perfekt genväg med att byta jobb ofta.

Lyckades bli lite salongsberusad och på vägen hem tänkte jag att åh vad fint det skulle sitta med en flaska vin att sippa på i väntan på att David kommer hem. Men tro fan att jag hoppar av tunnelbanan och traskar hem de 30 sekunderna det tar att gå från tuben och hem utan att stanna till vid Coop för förnödenheter. Men jag är en väldigt resourceful kvinna minsann. Så istället för att gå ut igen lat som jag är så får jag den goda iden att mixa ihop en drink med en gammal flaska rum som har legat uppe på köksskåpen i en hel evighet. Så halvfull som jag är och med en ljumske som fortfarande inte fungerar klättrar jag upp på diskbänken och sträcker mig efter den där jävla flaskan och pustar och frustar för kung och fosterland för ju mer jag försöker nå den, desto längre bort hamnar den.


Till slut fick jag äntligen tag på den jäveln! Flottigt var det där uppe också. Det har nog inte städats där sen nån gång på 1800-talet.

Party med Nikki och Sanchez! David måste skynda sig hem innan festen tar slut.

Dagens lunch: Fish n chips! Det är ju Fredag trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...